יום רביעי, 17 באוגוסט 2016

מערכת יחסים מסתובבת

מערכת יחסים היא מושג אנושי
כולנו רוצים להיות בקשר עם מישהי או מישהו ובמקרים רבים אנו רוצים מערכות מורכבות יותר
כך גם באופנים, יש מערכת ויש בה יחסים
או בעברית פשוטה יותר, יחסי העברה במערכת ההילוכים

רגע לפני שנתחיל לדבר על איך כמה ולמה
חשוב לזכור את ההיסטוריה
בעבר הרחוק, בימים בהם לא היו עוד אופני הרים חיינו בעולם של אופני כביש בעלי יחסי העברה רצחנים
קראנק עם גלגלי שיניים 42/53 היה סטנדרט, לא רק לתחרותים אלא לכולם, אין לך ברכים חזקות מספיק, אל תעלה על אופניים
גם הקסטות היו הרבה פחות נחמדות
6 יחסי העברה 12/21 או 13/23 היו מקובלים עד מאד
יחס 11/25 שמוכר לנו כיום כיחס שמיועד בעיקר לרוכבים תחרותים נחשב היה יחס לחלשים וכמעט שלא היה בנמצא

עם תחילת כניסת אופני ההרים, הבינו בShimano שיחסי העברה של כביש אינם מתאימים כלל ועיקר לרכיבת שטח
קראנק הטריפל הפך לסנדרט השולט ביחסים של 22/32/44
ולחזקים יותר דאגו לספר 24/38/48
קסטות השטח שהופיעו תחילה היו בעלות 7 יחסי העברה והיחס השלט היה 12/32 , עם התקדמות הטכנולוגיה התווספו גלגלי שינים לקטסה ויחס 12/34 עם 8  יחסי העברה הפך למקובל

גם בעולם הכביש החלו מהפכות קטנות
קראנק הטירפל זלג מעולם השטח לכביש, תחילה בכלל הרמות ולאחר זמן הוא נשאר רק ברמות הנמכות יחסית
יחסים של 30/39/50 הם בהחלט קלילים יחסית, המחיר הוא נושא ההצלבות ובפועל רוב הזמן נשארים עם ה 39

קראנק הקומפקט הפך לכלי העקרי בשימוש כיום
המהפכה שהביא עימו הקומפקט נעוצה למעשה בשינוי בגודל הSpider, אותן 5 זרועות שמתחברות על גלגלי השיניים
קוטר המעגל צנח מ 130 או 135 מילימטרים ל 110 מילימטרים בלבד

השלב הבא באבולוציה של המערכות הגיע דווקא מכיוון השרשרת, השימוש בחומרים אקזוטיים כמו טיטניום או סוגים מיוחדים יותר של פלדה אפשר שימוש בשרשראות צרות יותר מחד ובעלות גמישות רבה יותר מאידך
הדבר איפשר הוספה של גלגלי שינים נוספים בקטסה
מ 9 עלינו ל 10 ל 11 כאשר Sram קפצו השנה כיתה והוסיפו את הגלגל ה 12, כרגע אמנם רק במערכות השטח, אך אין ספק שבקרוב נזכה גם למערכות כביש עם 12 גלגלי שינים מאחור ולמען האמת אני מהמר גם על ה 13
חלק חשוב משינוי זה הוא כניסת קסטות בעלות יחס העברה רחב
11/28 היא כיבר מזמן סטנדרט ו 11/32 גם היא בנמצא מזה זמן רב בעולם הכביש, 11/36 מתחילה אף היא לחלחל אט אט לתודעה

לרוכבי השטח מוצעות כיום קסטות 11/36 כסטנדרט
במקביל הכניסה Sram את הנאבות מסוג XD המאפשרות שימוש בגלגש 10 שינים בקסטה ולכבוד כניסה מערות ה 1X על גירסאותיהן השונות הופיעו קסטות 11/42 או 10/42
ובקסטות של מערכות  הEagel, הופיעה גם קסטה 10/50

בפוסט הבא אכתוב על הדרך לבחור יחסי העברה באופן אישי
מהם הכלים לבחירת הקסטה והקראנק הנכונים עבור כל אחד
והכי חשוב איך להנות מהעולם הנפלא הזה שלדעתי ממשיך להתפתח גם בזמן שאני כותב שורות אלו

שרון :-)

אהבתם ? תנו Like לדף הפייסבוק של הבלוג

תגובה 1:

  1. אני נשוי שבע שנים בלי ילד, אז בעלי מתחיל להתנהג בצורה מוזרה, חוזר הביתה לאחרונה וכבר לא מבלה איתי, והוא התגרש ממני. אז נעשיתי מאוד עצובה ואבדה בחיים כי הרופא אמר לי שאין דרך להיכנס להריון, זה באמת יאמל את חיי. עד שנתקלתי בחבר שסיפר לי על DR ALABA מהאינטרנט, איך הוא עזר לנשים רבות עם בעיות דומות שעובר עלי, אז יצרתי איתו קשר בכתובת: dralaba3000@gmail.com והסברתי לו. הוא אמר לי את כל מה שאני צריך לתת לפני שהוא יכול לוותר על הכישוף להחזיר את בעלי, מה שעשיתי, והוא שלח תפילה עוצמתית שהייתי צריכה לומר באמצע הלילה בזמן שהוא מטיל את כישוף האהבה. זה היה נס 48 שעות אחר כך בעלי היחיד חזר אלי והתנצל על כל מה שעשה ואמר לי שהוא מוכן לגמרי לתמוך בי בכל דבר שארצה. התקשרתי במהירות ל- ALABA וסיפרתי לו מה קורה באותו הרגע, והוא גם הכין ושלח לי תרופה שאומרת שהיא תרפא כל מחלה או זיהום לא רצויות שמונעות ממני להרות ואז הורה לי על כך. איך להשתמש בזה לפני שפוגשים את בעלי. זה אחרי השימוש בעשב ובשורש הילידים הזה, כעבור כמה שבועות התחלתי להרגיש סימני הריון בכל מקום, אני ממש בהריון, רק ילדתי ​​ילד ב -1 לחודש זה. אני מבטיח להודיע ​​לכל העולם על ד"ר אלבא כדי לשמר את מערכת היחסים שלי כמו גם לתת לי ילדים. אני יכול לקרוא בגאווה שלי היום. לכל אישה שמוצאת זאת בלתי אפשרית, הנה ההזדמנות שלך לחייך ולהביא אושר למשפחתך, אנא צרו קשר עם ד"ר אלבא דוא"ל: dralaba3000@gmail.com או צרו קשר עם מספר הוואטסאפ שלו: +2349071995123, הוא אלוהים שנשלח להחזיר מאהבים אבודים ולהביא לך אושר.

    השבמחק